2.02.2011 г.

Още по-оптимистично

Ех, народе! За малко да се гътнем от чиновническа грешка!
Оказва се, че глобата за стара неотлепена винетка била недоразумение. Министъра бил бесен, щял бил да уволнява, а ние - шофьорите, сме невинни. Поне за това. Хубаво, ама кой ще компенсира усилията и емоциите (отрицателни), които ми коства поредното недоразумение?! Тъй като нямам рода извън София не ползвам годишна винетка. На тези с годишните им беше лесно - трък-трък и готово. Ами аз като бях накачулил няколко седмични?! Веднага организирах наличният ресурс да маха стари винетки. Чочо облизва първо от едната страна, после от другата. Жената - щото има маникюр, отлепва и ме гледа гадно, а аз - аз ръкводя процеса. Защо го ръководя? Ами защото вчера се преброих и от отговорите на въпросите разбрах, че съм глава на семейство! Този пост съвместявам с глава на домакинство, следователно - ръководя. Имаше и текст, който казваше нещо за това кой осигурява основните доходи на семейството/домакинството, ама добре, че жената не го видя... иначе се бях опущил ръководната роля... Какво да кажа за властовите недоразумения? Ми те всичките - заедно и поотделно са едно недоразумение, но... Видя се, че и египтяните, които навремето се криеха в пясъка, когато евреите нападаха с изтребителите, излязоха по-ербап от нас - независимо от това, че някой ги ръчка отзаде. При нас и това няма да помогне. Някой ако ни сръчка ще се наведем още за да му е по-удобно...
Другият повод за нестихнал оптимизъм е отново ситуацията с учащата ни младеж. Оказава се и друго. Освен, че 48 % не манифестират майчиния си език за български, ами и горе-долу същия процент са и неграмотни. Разбира се, за това са виновни комунистите и онези 45 години мрачна диктатура, безвремие и непрогледен мрак. При по-задълбочен анализ се забелязват и пипалата на червените човечета, подтискащи Епсилон от Еридан, но да се върнем в сегашното светло демократично настояще и бляскаво бъдеще, към което се носим на вълните на недоразуменията.
Факта, че всеки втори ученик в РБ е или неграмотен или са му пяли „Зайченцето бяло“ на турски или цигански, на пръв поглед е смущаващ. Но! Има и възможен сценарий, при който неграмотното чаве не е разбрало/не знае що е туй „майчин език“. Така то, горкото, е решило, че това е езика на майка му, която е от един от двата основни етноса и така е турило чавката. Къде е тук оптимизъмът ще рече някой? Ами точно тук! Татковият му е език има немалка вероятност да е български. Тогава какво излиза. Излиза, че чавето е метис. А щом е метис значи сме ги започнали.
Асимлираме ги, ей! Нема страшно!

Накрая, ето и една песньовка, която смислово и емоционално кореспондира с текста...

Няма коментари:

Публикуване на коментар