12.02.2010 г.

Sancta simplicitas или...

Няма да коментирам съсипването на българската икономика като цяло и по структури. Не ми се разправя с тези, които ще ме обвинят в носталгия към миналото. Не съм носталгично настроен. Няма да изпадна в това положението на социална безтегловност, в което бяха много „бивши“ преди 1989 г. Само ще припомня, че все още не сме достигнали икономическите показателите и жизнен стандарт от 1989 г., и не е ясно кога ще стане това... Все някой ден, но нека първо да доживеем до пенсия.
Все пак, темата е по-конкретна. Не за първи път пиша за „странната“ дипломатическа практика, която - очевидно, се приема за нещо нормално. Не мога, и няма, да разбера защо всеки новоназначен американски посланник се чувства длъжен  да се изтъпани някъде да ни набива капачките както се сети?!  Не мога да приема, че вместо да бъде обявен за persona non grata и да си ходи поживо, поздраво, създания като Паси му се радват и пригласят! Всъщност, това е разбираемо...
Тук ще вметна за сведение и опресняване на паметта на „антиносталгиците“, че това бе абсурдно да се случи преди 1989 г. Някой ще каже: не знаем какво е ставало зад кулисите!  Да, не знаем. Все пак, дипломацията и вчера, и днес, и утре ще бъде задкулисна игра. По тази причина, проява на отвратителен вкус е да отидеш на дипломатчески прием с каубойски ботуши, освен, разбира се, в България, Румъния и някои южноамерикански територии...
Изписаното до тук е по повод на едно събитие, превърнало се в традиция - лекцията на американския посланник у нас. Услуживите журналисти са „извадили“ есенцията: САЩ предлагат ПРО и от България... Естествено, че никой не е учуден, щото преди някой ден „предложиха“ и на Румъния. Никой не е учуден и от позите на онова нещо - Паси. Чакам само да видя как ще равне в благодраствен плач при вида на първата американска ракета навлизаща на наша територия...
Избягвам да съм краен в оценките си, особено когато се отнасят до България и до българите, но сериозно се замислям, че има някакъв сериозен национален дефект щом след Иван Асен II, от 769 години, от 30 поколения българи не може да излезе свестен човек да управлява този народ!
Негово Американско превъзходителство не е виновен. Защитава интересите на държавата си и, като своите предшественици, го прави добре.
Притеснява ме, че няма кой да спре нашенските айдуци, които през последните 20 години унищожиха държавата икономически. Спират и препятстват разитието на атомната енергетика и газопреносната политика. Вкараха ни в НАТО и ЕС, ще докарат и американска ПРО, като по този начин ще гарантират бързото и безболезнено физическо унищожение на българите, които очевидно пречат някому на тази територия...

5 коментара:

  1. Наборе,отново нищо не мога да прибавя, или отнема освен някоя псувня, което не е хубаво.
    Забелязвам,че на последък не мога да говоря за политика без да превключа на един строително-пристанищен сленг:))
    Знаеш мнението ми за "Големият брат",нашата фикс идея - и преди предложението за съветска република беше наша идея, и сега дупедавството -пак.
    Наборе, тук всеки амбициозен хитрец и некадърник като се докопа до власт си внушава ,че народът му не го заслужава и зяпва Големия брат, както се казва най-добрият слуга не чака да му нареждат, той "отгатва" желанията на господаря си..
    Едно време в р-т "Севастопол" имаше един стар келнер бай Наско, той викаше :"Моля,гевезете се,не се притеснявайте,вашите капризи за мен са удоволствия":))
    А за Мони Паси, няма какво..както казваш,то е ясно :)
    Писах повечко,да имаш да четеш,защото от опит знам знам, че тая тема ...не се котира много в блоговото пространство :))))

    ОтговорИзтриване
  2. Наборе, въобще не ми пука какво се чете повече или по-малко в блогосферата. Както виждаш не съм си наслагал в блога индикатори на обществената любов и интерес. Който иска да чете - да чете, който не иска - да чете това, което иска...
    А и аз пиша за да се разтоварвам и да не псувам пред кучето - не е вэзпитателно! Още няма годинка :)

    ОтговорИзтриване
  3. Наборе, индикаторите много ми ходят на интериора на блога, съвсем сериозно..
    А това,че някой не пише, не значи ,че не чете ,нали?!:))
    Естественно, че ти не пишеш само за да бъде четено, а така се разтоварваш, както и аз като правя тия работи.
    Просто ми е чудно на моменти ,че много хора приплакват как ПРЕДИ някой им бил седнал на устата и нямали свобода на изказа, а сега, когато лелеяната "свобода" е факт, ..нали?!
    Това имах предвид.Може пък това да са търсили хората и да са доволни...:))
    Или пък да са над тия работи, ..всеки себе си знае, дето се вика, но мен напоследък взе да ме вълнува социологията..
    Ще трябва да видя чичо Гугъл какво има по въпроса :))

    ОтговорИзтриване
  4. Социологията е много интересна наука, когато е наука и политическа пачавра, когато е от типа „ем пи, ем пя...“
    Що се отнася до преди и сега... ами още от казармата съм по разни секретни поделения, военни заводи и т.н. и никой, никога не ми е правил проблем заради казаното от мен. Далеч съм от мисълта да се изкарвам някакъв дисидент или нещо такова, но никога не съм „мерил“ думите си по отношение на партийни и държавни ръководители или по водената политика и съм жив и здрав, но сега май започва друго време...
    А иначе и аз съм тормозен от народната власт. От четири години в техникума, през всяка от първите три ме подстригваха принудително нула номер - все за „добро“ поведение :)))

    ОтговорИзтриване
  5. Наборе,то тези репресии в техникумите бяха масово явление ,но може би за това сега имаме буйни коси на стари години...нали честото стригане сгъстявало космите:)))
    А сега, тоя момент от репресиите въобще не се споменава, понеже излезе модата на бръснатите тикви покрай мутрите и Слави... пък и не само тикви, де що видят косъм,махат и женско и мъжко...
    А за другите, истинските дисиденти, а също и ментетата съм писал доста в другия блог, та който иска да чете...:)))

    ОтговорИзтриване