20.01.2009 г.

Кандитатствам за СЕМ-кар!

Това не е партийното или профсъюзно ръководство след лека закуска за решаване на проблемите на колектива.

Това е СЕМ - Съвет за Електронни медии.

Що е то? То е: "Съветът за електронни медии е независим специализиран орган, който регулира радио- и телевизионната дейност чрез регистрирането или издаването на лицензии за осъществяването на радио- и телевизионната дейност и чрез упражняването на надзор само върху дейността на радио- и телевизионните оператори. При осъществяване на своята дейност Съветът за електронни медии се ръководи от интересите на обществото, като защитава свободата и плурализма на словото и информацията и независимостта на радио- и телевизионните оператори.".

Защо се занимавам с този "независим специализиран орган"? Ами, защото вчера гледах телевизия. Повярвайте - съвсем инцидентен случай. Въртя си аз каналите и се спирам на един - "Диема". За около половин час, по време на презентация на програмата, видях толкова убийства, побоища, изкривени физиономии, че ми се изправиха косите. Пак повярвайте :) - доста съм видял в този живот и въпреки това... По едно време благ гласец ме прикани да дам пари за някакви деца, които..., но това трая 5 секунди. През другото време - върти, тепи, сучи и мачкай с крака. В сравнение с видяното, срещата на полицията с разгневената младеж, приличаше на селска вечеринка. Повъртях по другите канали - същата работа. Там, където не ме отслабват чрез разтрисане до изпадане на топките, с изкривено в болезнена усмивка лице, върви с пълна пара "свободата и плурализма на словото и информацията" и пълна независимост - очевидно, в интерес на обществото. Може би се утешавате с мисълта, че това става в среднощна доба, когато малки и големи дечица спят? Неее! Прегледа направих в интервала между 14 и 15 ч. Знам, че с написаното до тук не учудвам никого. Всеки вижда, че всички извратеняци, наркомани, пияници и какви ли не още американски сценаристи и режисьори, които са се докопали да снимат нещо, са на българският екран. Нямам против американците - продават си боклука евтино, правят си политиката, насаждат "американската мечта" и "американският начин на живот", а ние гребем с пълни шепи от това "богатство". Не знам точната статистика, но като гледам, май продукциите от всички други страни и култури са под 1 %.

Последиците са ясни. Децата ни се напиват и се пребиват помежду си. Бият се с учители и журналисти. Бият се с полицаите. Ние знаем, защото правим същото, но защитаваме "устоите на демокрацията" и "свободата на словото" и се правим на ущипани. Всички ние, в съвременното българско общество, сме глупаци и нихилисти. Защо се оплакваме тогава от случващото се около нас?! Толкова ли не разбираме, че за това не са виновни американци, руснаци, евреи, та дори и господ?! Виновни са българи, които налагат на други българи един медиен свят, който закономерно преминава в ежедневието. Под егидата на СЕМ... и всички останали знайни и незнайни ....... (използвайте епитети по ваш вкус).

Знам, че гневната ми филипика, няма да стигне до тези, които "водят" нацията.

Поне да си начешам пръстите с клавиши.

Та, да се върна към СЕМ-а.

Преди години по-старите софиянци казваха за процеса: "нищо не правене - вземане на пари", - "синекурна работа". В центъра казваха "тарикатска работа". В "Коньовица" и "Банишора" наричахме нещата с истинските им имена - "клатикурска работа". Това са членовете на СЕМ - клатикурци. Влезте в сайта и вижте какви значими "дискусии" тресат тяхното пространство. Останах с чувството, че съм влязъл в посредствен блог, а не в сайта на институция, натоварена с такава отговорност. Не ме интересува какви заплати вземат. Ако разбера сигурно съвсем ще избеснея.

Накрая, все пак ще си призная - тресе ме най-обикновена, българска завист. Какво ми пука за разни подрастващи, растящи, застаряващи и умиращи. Какво ми дреме за техния духовен мир? И аз ИСКАМ да съм СЕМ-кар! Искам да си клатя оназ работа и да ми плащат, и то не лошо, за това! Искам! Пък те ако не ме искат, ще отида да им покажа цялата си медийна култура...

Все пак, накрая да попитам тези арбитри на изящното в медиите - децата им , внуците им и т.н., гледат ли телевизия и други такива? Сигурно гледат. Е, замислете се поне за тях!

Нашите, кучета ги яли...

Няма коментари:

Публикуване на коментар