24.12.2009 г.

Модерация...

Не ми се ще да пиша този постинг, но... както се казва, той е по истински случай, но аз ще се опитам да му придам по общоблогърско значение :)
Всекиму от нас е известно, че е възможно да включим модерация на коментарите към нашите откровения, т.е. да ограничим в някаква степен напъните на разни келеши да се правят на интересни на наш гръб.
По принцип съм против модерацията на коментарите. Използвал съм я само един път и то не в този блог. Както и да е.
Не съм против личния избор на всеки да въведе свои правила в блога си. Както вече казах, модерацията се установява обикновено, когато някой/някои започнат да спамят из блога, да пишат простотии и т.н. По тази причина, изпълнен с разбиране, попълвам цифрички,буквички, чакам одобрение и т.н., защото знам, че съответния блогър е имал причина да въведе тези ограничения и тя не отпаднала, щом не ги е премахнал. Възможно е и просто така да му харесва. Въпрос на вкус!
С известна гордост искам да кажа, че каквито и ограничения да е имало за коментиране на някой блог, не ми се беше случвало, направен от мен коменатр да не бъде допуснат, т.е. да не бъде одобрен. Предполагам, защото никога не съм бил злонамерен или съм се опитвал да обидя или подиграя някого. Коментарите ми не са образец на епистоларното изкуство, но винаги са добронамерени, дори когато не съм съгласен с автора на постинга.
Но, както се казва, за всяко нещо има първи път. Коментирах един постинг в един блог като зададох основателен и уместен въпрос. Коментарът ми не бе одобрен и нямаше никакъв отговор! Мисля, че причината е само една. Написаното не отговаряше на замисъла на автора и отговорът би бил крайно неудобен за него. Според мен, това е израз на безсилие да защитиш тезите си в нормален спор. Както и да е!
Отделих прекалено внимание на незначителен факт. Не съм обиден или нещо такова, защото може да ме обиди само човек, когото познавам и уважавам, а не нищо незначещ ник и претенциозен аватар, зад които се крият смехотворни амбиции. Само ми е тъжно за някои, които му се връзват на глупостите...
Баста.

26 коментара:

  1. Живи хора сме наборе и не може да не се подаваме на чувства и настроения.Така сме устроени просто.
    Както например аз преди някалко дни.Сещаш се, нали? :)) Кде е Хашек, къде ...БКП, къде аз в нея..
    Т.е, пренасяне на настрожения. Отлично те разбирам. И мисля,че правилното решение да приемаме блоговото общуване като едно продължение и допълнение на останалато. ...Ако те срещна примерно на пазара, ще си включиш ли модератора?!(Това е улока,не бързай да отговаряш).
    Много хора го правят.:)))
    А виждаш, че проблем няма когато са и двамата на една оперативна система...или с отворен код ,като нас.Но има хора, не са така:)))
    ---------------
    И най-веселото знаеш ли кое е : Много често тия, които искат да сложат голям ред в блога си избиват комплекс ,т.е компенсират. Често извън блога те са обект на "подреждане" било от "авторитарна" съпруга, или шеф, също избиващ комплекс върху тях ,насаден му от неговата съпруга и т.н...Имаше един танц по наше време- "ледкис", нали се сещаш :))))
    -----------------
    Горе главите и да не ти пука! Като ти е криво, питай Чочо, той ще ти каже какво да правиш!
    Майстор дядо Кольо имаше една наздравица:
    "Който ни обича, след нас да тича,
    който ни мрази, под нас да лази,
    на Бог с доброто,на нас -с килото!
    Ха наздраве!"

    ОтговорИзтриване
  2. Да, и на мен ми се случи веднъж такова нещо. Аз съм на същото мнение, когато не съвпадат мненията, просто трябва да се направи опит да се убеди опонента в правотата на тезата. Иначе показва безсилието на писача. Ако се модерират коментарите,означава, че ще публикуваме само тези, които са ни удобни. Само обидните и не недоброжелателни коментари трябва да бъдат изтривани и те обикновено са от анонимни автори.
    Но какво да се прави, свят широк. Този блогър спрях да го следя и да му пиша коментари, иначе той се изживява като много умен и знаещ, а всъщност е смешен. Иначе не е малък на години, но простотията по хората ходи.
    Бъди здрав!

    ОтговорИзтриване
  3. Самият аз съм противник на модерацията. Дори в блог.бг до момента, в който реших окончателно да пиша само в блогер не съм модерирал коментарите. По инерция две три седмици имах модерация и тук, но в момента съм спрял само анонимните.
    Донякъде и се гордея,че съм изтрил само десетина коментара и то защото някой си е позволил да обижда други коментиращи.
    Правото на всеки да изкаже мнение е основно в нета.

    ОтговорИзтриване
  4. Наборе, прав си! Но тук няма място толкова емоцията, колкото безсилието, за което пише и Иван Христов.
    А на пазара „не прощавам“ :)))

    ОтговорИзтриване
  5. Иван Христов,
    то ако акъла идваше с годините...
    Бъди здрав и ти! Весели празници!

    ОтговорИзтриване
  6. Владимир Иванов,
    блог.бг просто... карай, да не си разваляме празника.
    Не съм ограничил анонимните, тъй като имам приятели, които нямат регистрация тук и не искам да ги принуждавам да правят, но и те винаги се идентифицират. До сега само с един аноним разменихме реплики, но всичко беше в рамките на нормалния спор...
    Убеден съм, че не трябва да правиш на другите това, което не искаш да ти направят на теб и това правило работи и в живота, и тук!
    Е, понякога се случват и инциденти със случайно преминаващи, но... здраве да е!

    ОтговорИзтриване
  7. Един пример,наборе, как понякога се получава обратен ефект.Дословно и добуквенно един коментар от анонимен в моя блог,вероятно обиден според автора му, предизвика положителен заряд у мен :"-Малиий, само си на 53 а си изтрИщял наЦало."
    Ей,това САМО много ми стопли душата :)))))

    ОтговорИзтриване
  8. slavuncho ,

    Имам чувството че повечето нови блогъри не знаят за тази опция, а тя се включва по дефолт, та този постинг ще е полезен. Честно казано, на мен не ми допада тази проверка с дума, отнема излишно време и търпението ти се изчерва след няколко такива коментара, а някои постинги просто не мога да пропусна, защото са с интересно съдържание. Но това са бели кахъри. Весела Коледа.

    ОтговорИзтриване
  9. :) Честита Коледа, момчета!

    Аз в двата от блоговете си, където се коментира повече, съм освободила коментарите от модерация.В третия понеже по-често коментират доста стари постове, съм оставила модерацията, за да ги видя, не за да ги цензурирам.
    Обаче в "Притчите" взеха да досаждат рецитатори на Библията и изглежда в обозримо бъдеще ще се видя принудена да ги трия, най-малкото защото цитатите им са по-дълги от собствената ми публикация.
    На анонимниците им обясних позицията по отношение на неаргументираната и злонамерена анонимност, ама като си пееш Пенке ле ... Иначе и аз съм оставила опцията за анонимно писане на коментари по същата причина като Славунчо, да не вкарвам хората в принуда да правят излишни регистрации.
    Най-общо до момента не можах да установя трайна, напълно удовлетворителна практика по отношение на коментарите за съжаление.

    ОтговорИзтриване
  10. Честита Коледа, Наборе!
    Може и да сме изтрещели, но поне не ходим като зомбита по улиците. Както и да е, това е тема на друг дълъг разговор...

    ОтговорИзтриване
  11. Честита Коледа, Валентин Михалев!
    Въпросният далеч не спада към категорията „новаци“. Пак казвам, не ми пука какви ограничения поставя собственика на блога. Това си е негов избор. Подразни ме, че напълно игнорира едно мнение, което противоречи на неговото! Още по-лошо - с целият дизайн на блога се внушава, че това е място, където могат да се задават всякакви въпроси, на които ще бъде отговорено... Дрън-дрън

    ОтговорИзтриване
  12. Честита Коледа, Gloxy-Floxy!
    Имам чувството, че като поставиш някакви ограничения, това повече дразни психарите и те налитат да се изявът. Като няма модерация май задейства мисленето: я па тоя, тук може да се пише всичко! Не е интересно :)))

    ОтговорИзтриване
  13. :( Тоя случай се оказа особено тежък. От тая сутрин блогът е с модерация.
    Нощес забраних анонимните коментари първоначално да видя с колко религиозни фанатика съм се уредила, оказа се един. Като му отрязах тоя подстъп, взе да бълва огън и жупел от профила си в Блогър. Надявах се да не се наложи да стигам до крайности и да вкарвам потребителите в излишни затруднения, но нямах избор повече. В крайна сметка не пиша за да ме анатемосва контингента на психиатрията. Нацвъкал е целия блог. И агресията му ескалира при пълна безответност от наша страна.
    Остава ми да се надявам, че ще съм в тая принуда временно :).

    ОтговорИзтриване
  14. Gloxy-Floxy,
    наистина е много трудно да се ограничат ненормалниците. Пуснаха ги и по улиците, щото нямали пари за отглеждането им... Какво остава за мрежата...
    Мисля, че имаше една опция да ограничиш тези, които могат да четат блога ти и да коментират в него, до избрани от теб лица. Крайно е неудобно, но докато психара си намери друг отдушник, това е някакъв изход...

    ОтговорИзтриване
  15. Тоя начин е много труден специално за този блог, защото ми е най-посещавания.
    Просто за известно време коментарите ще се публикуват със закъснение , след като ги прегледам, и без неговите ... създава дискомфорт, но нямах друг избор.
    Какви ли не глупости изтърпях, неизброими ... написала съм като копират, а те правят по 100-150 копия на ден, да слагат източник, защото аз превеждам, а това е труд, мой труд, една ми вика:"Ама те тия притчи ги има навсякъде и не са на никой!" Пратих я да ги копира от навсякъде, а не от мен със всичките ми правописни,пунктуационни и стилистични грешки. Едно дете беше копирало в блога си една притча със все посвещението, което бях написала, а то беше лично :). А последните предколедни дни някой ми беше копирал и аватара, което вече ... наистина не разбирам какво ще прави с него, ще се представя някъде със снимката ми ли :)?
    И от "Прости и Господи!" вече ми гръмна бушона :). Нямам нужда от неоторизирани посредници ,ако въобще!
    Ще се справя с това, но ми е болно, че в моментите, когато трябва да ни е най-светло и чисто на душата, помията бълва отвсякъде. Откъде генерират такова омерзение и то трайно, недоумявам ...

    ОтговорИзтриване
  16. :) не можеш да разчиташ на запазване на каквито и да е права в мрежата. Всички надписи и заплахи в тази връзка дето ги пишат по блоговете са сапунени балони...
    Просто, да не ти пука! Който харесва това, което правиш, няма да обърне внимание на поредният тъпанар!

    ОтговорИзтриване
  17. Ама не се ядосвайт,бе хора...Те това целят.
    Нещо весело: Питам на времето дядо Кольо(един стар майстор, работеше при мене, за него ще пиша по-специално нататък) -Ти що се хилиш като те псува някой, май, не се обиждаш?!
    - Че що да се обиждам, то си е комплимент, харесал ме човекът,възбуждам го тъй да се каже и напира да прави любов с мене, аз да му се сърдя...Виж, за мама ако спомене нещо, ще яде масура!" :)))
    Много мъдър мъж беше той, сега рядко се срещат такива широки хора .... :(

    ОтговорИзтриване
  18. :))) Друг проблем се оказа, че ужасно възбуждащо им действа ... да им обяснявам, че са олигофрени, аргументирано, доколкото ми е посилно. И като вземат да се пънат да ми доказват, че не са, ... установявам, че диагнозата е далеч по-тежка от тази дето съм им я сложила първоначално.
    Ако тръгна аз да ги ухажвам, сигурно няма да мога да ги настигна да им се извиня, ама нейсе.
    И в безпределната си наглост ... трябвало да се радвам, че ме харесват :(((. За радването, радвам се, когато е от правилните хора и по правилния начин :)). Последният ми виртуален месец беше изключително повлиян от подобни събития, надявам се с него да отшуми и вълната, че иначе не ми се мисли :).

    ОтговорИзтриване
  19. Напротив.Тях ги възбужда асиметрията :)) Те ПРЕДПОЛАГАТ твоята реакция и я желаят и търсят...И ако не се потвърдят очакванята им се получават бъгове и ...утихване.Ще ти дам един пример.
    -------------
    Когато бях в казармата ,един сподели следното: Сестра му по него време била студентка по медицина трети курс.Разхождала се сама в парка и седнала на една пейка и по някое време се появил един от Ония, питал свободно ли е и седнал.След което си отворил шлифера и показал,каквото имал за показване...Но тъй, като била студентка точно по медицина ,тая гледка не я накарала да подскочи и да се развика (очаквано и желано от него), а съвсем спокойно му казала :"Другарю, вие сте болен.Нуждаете се от лечение.Имам познат лекар, мога да ви изпратя.."
    Той станал бьрзо и тръгнал :))))

    ОтговорИзтриване
  20. :)) Не се получава винаги за съжаление ...

    Дайте ми съвет за религиозния фанатик. Нощес е изпратил 4 коментара, които разбира се няма да публикувам. Но дали да ги оставя в страницата за модериране на коментари, без да ги изтривам окончателно? Работата е много зле с този човек, ето цитат от единия коментар:"Скоро,много скоро ще ти открият рак(за лекарите неизлечима,но за Лекарят на всички лекари-нашият Господ Исус Христос не е нелечима)само ако смириш душата си в покаяние и спреш с лъжите.Благословена бъди !в името на Исус Христос и заради Неговата пролята кръв ти заповядвам,дяволе,да напуснеш и освободищ тази душа.Амин"
    Аз лично не мога да направя повече от това да го изолирам по IP адрес, а дали някой може въобще? Има ли институции, адекватни към подобен род проблеми и ако да, може ли от тях да се очакава някаква ефективност?

    Славунчо, извинявай, че се възползвам от твоята тема за разискване на моите проблеми! Но пък информацията какво може да се направи в подобни случаи е полезна, защото може да се случи на всеки от нас.

    ОтговорИзтриване
  21. Както може би си забелязала, аз също съм религиозен, но този си е чист клиничен фанатик...Религията със своята ирационалност ,просто е най-удобното оръжие за такива ....Както с един нож може да си отрежеш хляб и да убиеш някого :(
    Мисля,че ме разбираш...това също е от Лукавия, той е водещ в този грешен свят.
    Наистина, тук става въпрос за тежък случай...
    Моят съвет е -остави го да пише и трий след него...Той пак ще пише, ти пак трий...Не му се връзвай да изпадаш в диалог с него...Той ТОВА цели..
    Ако му изолираш IP-то, ще се нацепи на друг,...впрочем, мисля, че ако му изтриеш 5-6 коментара ще изгуби интерес към теб...мрежата е голяма, все ще намери някой да му уйдиса на акъла, или пък друг като него само, че с обратен знак...Например фанатик-атеист(има и такива,ял съм им попарата):)))))

    ОтговорИзтриване
  22. Да, за теб видях още първия път като погледнах блога ти, този в който пишеш повече. Снощи погледнах пак, но бях много уморена и не зачетох назад, всъщност запрях се на тази публикация:
    http://kjelqzkov.log.bg/article.php?article_id=48922 ,защото много ми хареса. Особено цитата на св.Ефрем, защото такава е и собствената ми интерпретация.

    Но сигурно съм дефектна по отношение реакциите на провокации ... Това дали ще произведа някакво видимо/реално действие/противодействие не е важно, на това ниво мога да се контролирам, ако искам, въпросът е да не раждам емоционална реакция и да се отравям вътрешно от човешката злоба и негативизъм. Но толкова чак не съм пораснала още ...

    Благодаря за съпричастността!

    ОтговорИзтриване
  23. Религиозният фанатик и атеиста са двете страни на една монета. Единият те убеждава да вярваш, другият да не вярваш. Според мен, човек трябва да прави каквото си иска и, най-вече, да не му пука нито от единия, нито от другия. Кръстю е прав. Не му обръщай внимание и ще го отпусне...

    ОтговорИзтриване
  24. И пак стара мъдрост! Дядо ми казваше :"Гаргата от кол на кол като скача, последният в гъза и влиза!":)))
    Та и фанатиците....намират подходящ кол накрая :)))

    ОтговорИзтриване
  25. Ако е гарга-гей няма да устиска до последния :)))

    ОтговорИзтриване