9.05.2009 г.

Поводи за размисъл І

І. В европейският парламент 492 млн. граждани са представени от 785 депутата. В българският парламент 7,4 млн. граждани са представени от 240 депутата. Простите сметки показват, че нашият депутат имат около 20 пъти по-голяма „тежест“ от европейския. Или казано по друг начин, ако и в избора за народно събрание прилагахме т.нар. европейски стандарти, парламентът ни трябваше да наброява 12 (дванадесет) депутатина! Мога да се сетя за политически причини, които да ги докарат до към шестдесет... Между впрочем, някой може ли да ми обясни защо депутатите са 240, а не 500 или 60?! Не ме интересува, че в Румъния са толкоз, в Гърция онолкоз, а пък в Ирландия... Интересува ме България, тъй като тук се помещава моят задник, който за мен си е определено ценен и съм заинтересован при какви условия живурка. Ето един повод за размисъл за тези, които са решили да „дадат“ гласа си на някои от предстоящите избори.

10 коментара:

  1. Дано повече хора го направят, вместо да редят политически лозунги и агитации и да се опитват да убеждават колко 'политически грамотен' е българина.Поздрави за темата.:)

    ОтговорИзтриване
  2. Сигурно обяснението е в лозунга на мечо Пух: "Колкото повече, толкова повече." Като гледам пленарната зала по телевизията, обаче ми се струва, че около 50 човека са достатъчни. Те толкова и ходят на работа:).

    ОтговорИзтриване
  3. аз съм за 60. и да ме представлява поне един от всичките.

    иначе до момента нямам "фаворит" и ще гласувам сто на сто, но засега с празна бюлетинка. не виждам годен за овластяване.

    ОтговорИзтриване
  4. Валентин Михалев,
    Има много вярно в теорията, която ни определя като социални животни със силен стаден инстинкт.

    ОтговорИзтриване
  5. Владимир Иванов (krizt),
    Достатични са. Все пак тяхното бездействие е възможно благодарение на нашето безразличие.
    Колко пъти се видя реалната подмяна и измама на доверието, когато "народните" представители гласуват с чужди карти. Ако бяхме хора на място още при първия такъв случай да сме ги изритали! Но не, пошуми се по медиите, промънкат се някакви обяснения и толкоз!
    А ние сме оставили тези хора да ни управляват, да законодателстват! И въпреки всичко, на идващите светли дати отново ще се намерят хора, които да гласуват за тях. За "тяхната" партия или за "по-малкото зло"...

    ОтговорИзтриване
  6. Aria,
    някак си ми е неудобно, че отново променям мнението си. Бях решил да гласувам и аз с празна/невалидна бюлетина - за да не ми отиде гласа някъде, демонстрация на несъгласие и т.н. Четох, мислих и стигнах до извода, че това ще си бъде напразно губене на време... Законите са такива, че освен като форма за успокояване на съвестта, не виждам като какво друго може да се тълкува написаното или направеното от мен.

    ОтговорИзтриване
  7. Убедена съм, че трябва да се гласува. Иначе ни чака съдбата на Сомалия. Само че - нямаме подходящ излаз на море - ще започнем да се самоизяждаме - то май вече започна с тези отвличания. Вярвам на Чърчил, че по-добро от демокрацията за сега не е е змислено.

    ОтговорИзтриване
  8. tili,
    посочваш втората част от мисълта на Чърчил. Аз съм по-съгласен с първата :)
    Все пак, не това мотивира откза от правото ми да гласувам. Просто не намирам за кого, а позицията да се гласува за "по-малкото зло" за мен е крайно неприемлива.

    ОтговорИзтриване
  9. Не зная,приятелю, не зная! Запазването на статуквото ми се струва ужасяващо!

    ОтговорИзтриване
  10. Според мен статуквото не се определя само от тройното "нещо", което сега ни управлява. То е цялата политическа класа, или елит, както се самопревъзнасят, умишлено събиран от кол и въже през последните 20-тина години.
    Бих гласувал за избор на Велико народно събрание, с прецизно определени цели и задачи за смяна на системата. Сегашното ни положение е определено още в средата на 80-те години на ХХ век, като след '89 година разни "кръгли маси", Велико народно събрание и политически "лидери" утвърдиха статуквото, което е изгодно за наследниците на по-предишните, предишните и сегашните бимбашии...

    ОтговорИзтриване